woensdag 2 juni 2010

Week 4 (2 juni 2010)



Het is week 4 van deze opdracht. Na volgende week is het klaar, maar ik ben benieuwd of ik mijn adoptieterrein dan wel echt los kan laten. Het is toch wel een hele leuke opdracht. Toen ik vandaag met mijn zoontje van 2 van de natuur zat te genieten, knoopte een oudere man spontaan een praatje met me aan. Hij vond het toch zo leuk dat ik mijn kleine kindje al wat van de natuur aan het bijbrengen was. Want die jeugd van tegenwoordig... hahaha.

Het was vandaag een lekkere warme dag, ongeveer 18 graden, mooi zonnetje en strak blauwe lucht. Mijn adoptieterrein is weer veranderd ten opzichte van vorige week. Het Fluitenkruid is vrijwel geheel verdwenen (de bloemen daarvan dus) en het gras is weer een stuk hoger geworden.

Ook deze week is het gelukt weer nieuwe planten en dieren te vinden.

De planten van deze week zijn:

1. Gele plomp (Nuphar lutea)


2. Herderstasje (Capsella bursa-pastoris)


3. Koolzaad (Brassica napus)


4. Veldzuring (Rumex acetosa)


5. Paardenbloem (Taraxacum officinale).
Hoewel ik deze plant ook al in week 1 heb gespot, heb ik hem toch nog een keer opgenomen. De bloem is nu namelijk uitgebloeid en is nu een mooie pluizenbol die binnenkort de zaadjes door de wind laat verspreiden.



De dieren van deze week zijn:

1. Aardhommel (Bombus terrestris)


2. Groen-blauwe bladsnuitkever (Phyllobius pomaceus)


3. Kikker (Pelophylax)
Wat voor kikker het precies was, weet ik niet, want ik heb hem alleen gehoord. Hij wilde zich niet laten zien voor de foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten