zondag 13 juni 2010

Week 5 (12 juni 2010)



Vandaag ben ik voor de laatste keer voor deze opdracht naar mijn adoptieterrein geweest. Het is iets langer dan een week geleden dat ik mijn vorige verslag heb geschreven, maar dat heeft te maken met mijn stageweek. Ook nodigde het weer mij afgelopen week niet direct uit om er op uit te trekken.

Het is vandaag ongeveer 17 graden en bewolkt. De hoeveelheid regen die afgelopen week gevallen is, heeft mijn adoptieterrein zichtbaar goed gedaan. De grasjes waren weer lekker gegroeid. Bloemen vallen niet meer direct op tussen het hoge gras. De overheersende kleur is grijs/groen.

De planten van deze laatste week zijn:

1. Steenraket (Erysimum cheiranthoides)


2. Margriet (Chrysanthemum leucanthemum)


3. Krulzuring (Rumex crispus)


4. Groot hoefblad (Petasites hybridus)


5. Kruipertje (Hordeum murinum)


En dit zijn de dieren van deze laatste week:

1. Soldaatje (Rhagonycha fulva)


2. Dambordvlieg (Sarcophaga carnaria)


3. Snavelvlieg (Rhagio scolopaceus)


4. Hommelzweefvlieg (Volucella bombylans)



Dit was mijn laatste verslag voor dit weblog. Ik vond het een erg leuke opdracht, maar er ging wel veel tijd zitten in het determineren van de plantjes en diertjes. Ik geef geen garanties op de juistheid van de benamingen van alle weergegeven planten en dieren, maar ik heb in ieder geval mijn best gedaan om er zo dicht mogelijk bij te komen.
Voor deze opdracht heb ik gebruik gemaakt van o.a. www.soortenbank.nl, www.wikipedia.org en google-afbeeldingen en het boek Wilde bloemen van Pamela Bristow.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten